الأربعاء, 8 مايو, 2024 , 10:19 ص
المبدع ياسر جلال

أيام سوداء يعيشها الإخوان فى رمضان بسبب كشف أسرار أخطر 96 ساعة فى تاريخ مصر

الوطن المصرى – آلاء شوقى

تعيش جماعة الإخوان الإرهابية أيام سوداء مع بداية شهر رمضان المبارك وبدء عرض حلقات « الاختيار 3 » التى تكشف بالصوت والصورة والفيديوهات الحقيقية الوجه القبيح لهذه الجماعة الإرهابية التى خدعت المصريين بالمظلومية سنوات طويلة وكادت تهوي بالبلاد لنفق مظلم لولا عناية الله ، ثم ثورة الشعب المصرى العظيم فى 30 يونيه 2013 التى طهرت الحكم من نظام فاشي قبل أن يتمكن من مفاصل الدولة .

ولأهمية هذا المسلسل الذي يجسد حقبة مهمة من تاريح الدولة المصرية عايش معظم الشعب أحداقها علي الطبيعة ، فقد استحق أن يكون تريند لليوم الثانى على التوالى

ويأتى « الاختيار 3» بعد تحقيق الجزءين الأولين “نجاحا منقطع النظير” ، ويوثق مسلسل “الاختيار 3″، ، واحدة من أصعب فترات تاريخ مصر الحديث، وهي ثورة 30 يونيو عام 2013 ضد حكم جماعة الإخوان.

ودشن عدد كبير من المصريين ورواد “السوشيال ميديا”  بعد مشاهدة الحلقتين الأولى والثانية هاشتاج  «#الاختيار 3 »، وتصدر الهاشتاج قائمة الأكثر تداولا على تويتة

وكتب سيد منتصر :« رجالة مصر هنفضل احنا العفاريت اللي بتخوف أي حد ناوي على شر في النور قبل الضلمة  » ، وكتبت سوسن :«الرجالة اللي شالت مصر علي كتافها في اخطر وقت  رجال الظل المصريين » ، وكتبت فوزية :« يعنى من الأخر جرعة فاخرة ومكثفة لكل أعداء مصر صياحكم بيغسلنا من جوه » ، وكتبت نرجس :«تحيا مصر ويحيا الرئيس السيسي » ، وكتب محمود :« الزعيم اللى نور ربوع مصر ربنا يحفظه وينصره على أهل الشر والظلام

كتب حمدى طه :« الهيبة والقوة في تعاون “المخابرات العامة – المخابرات الحربية- جهاز الأمن الوطني” مجتمعين مع بعض في مهمه واحده .. #الاختيار٣ ملحمه وطنيه كبري .. »، وكتبت شرين : «عمل درامي واحد يجمع الثلاثي اللي كلنا بنحبهم.. فاكرين اسم كام عمل جمع السقا بكريم والسقا بعز؟   »، وكتب حمزة :« المخابرات العامه المصريه تفتح الستار وتكشف خبايا الماضي القريب في #الاختيار٣..».

وكتبت ياسمين :« أخطر 96 ساعة  في تاريخ مصر .. إحنا مابنحبش اللي يضحك علينا، الاختيار ٣ حتكون مثيرة  جدا السنة دي بتدور في ال٩٦ ساعة في تاريخ مصر .حنشوف احنا عشناهم ازاي وجيشنا وشرطتنا عاشوها ازاي» ، وكتب يونس :«اللهم احمي مصر واحمي الجيش والشرطة والصقور المصريه وكل من دافع عن مصر وحماها من اعداءها وبارك لنا في ريسنا يارب» .

 وكتبت سهام :«ربنا ينصرك ويبارك في عمرك يا سيسي » ، وكتبت منال :« غدا  نرى دور “المخابرات العامة – المخابرات الحربية- جهاز الأمن الوطني” مجتمعين مع بعض في مهمة واحدة  » ، وكتبت شيماء :«ده رئيس.. بدرجة أب لكل المصريين» ، وكتب عمرو :«ملحمة وطنية كبري لإنقاذ مصر من براثن عصابة الإخوان الإرهابية »، وكتبت اسراء :«كلنا ايد واحدة ونوصل الرسالة للعالم كله احنا في ضهر ريسنا لآخر نفس » .

 

 

اترك رد

%d